17.02.2010 - Oddaja vozila v najem v BIH z vidika carine, DDV-ja in ostale zakonodaje

Vprašanje v zvezi z oddajo tovornega vozila v najem v BIH z vidika davčne, carinske in ostale zakonodaje.


Vaše vprašanje:

»Podjetje je davčni zavezanec, ki ima v lasti gospodarsko vozilo (manjši kamion). V podjetju razmišljajo o tem, da bi to vozilo oddali v najem za določen čas, saj ga ne želijo prodati. Za najem tega vozila je zainteresiran poslovni partner podjetja, ki prihaja iz Bosne in Hercegovine (podjetje), kar pomeni, da gre v tem primeru za oddajo vozila v najem v tretjo državo.
Kako je v tem primeru z obdavčitvijo te storitve in kako bi se v tem primeru vodilo knjigovodstvo, saj je vozilo v obstoječih poslovnih evidencah prikazano kot oprema?

Ali obstaja kakšen osnutek mednarodne pogodbe za najem transportnega vozila?

Povprašujemo tudi, kakšno dokumentacijo morajo imeti najemniki v vozilu, saj je vozilo registrirano v Sloveniji? Ali lahko podjetje iz BiH takšno vozilo uporablja kot vozilo za transport po EU?«


Naš odgovor:

Vprašanje je povezano z registracijo vozila, ki se uporablja izven R Slovenije za obdobje, ki je daljše od enega meseca in je v lasti družbe s sedežem v R Sloveniji.

V tem primeru je potrebno upoštevati poleg davčne in carinske zakonodajo R Slovenije tudi zakonodajo v povezavi z registracijo vozila države, v kateri se bo vozilo uporabljalo.

Z vidika slovenske pravne osebe, ki odda v najem vozilo (oseba A) tuji pravni osebi v Bosni in Hercegovini (oseba B) je pomembno, da se vozilo odda na podlagi pogodbe iz katere je razviden predvsem čas najema in podatki o uporabniku vozila. Predlagamo, da se sestavi kvalitetna pogodba, ki bo urejala vsa potrebna razmerja z vidika pravic in obveznosti obeh pogodbenih strank, zato t.i. osnutki pogodb po naši oceni niso primerni.

Vozilo, ki se odda v dolgoročni najem v državo BIH je potrebno skladno z določili 197. člena (OP1) Zakon o varnosti cestnega prometa (Uradni list RS, št. 83/04 z dne 29. 7. 2004 do Uradni list RS, št. 37/08 z dne 15. 4. 2008, v nadaljevanju ZVCP-1-UPB5) najprej odjaviti v R Sloveniji. Priporočamo, da se predhodno (pred oddajo vozila v najem) v BIH preverijo pogoji oz. pravila v zvezi z registracijo vozila v primeru najema vozila iz EU.

Z vidika carinske zakonodaje je potrebno v R Sloveniji prijaviti t.i. začasni izvoz blaga in sicer za obdobje, ki je razvidno iz pogodbe. Pred sestavo pogodbe je potrebno preveriti obdobje v katerem je potrebno navedeni postopek zaključiti(OP2) .
Za vozilo, ki je registrirano po predpisih BIH in je dano v najem s strani slovenske pravne osebe je z vidika uporabe vozila na območju EU potrebno pred oddajo vozila preveriti pogoje v zvezi z izdajo dovolilnic oz. CEMT dovolilnic s katerimi se podeljuje pravica do opravljanja prevozov na območju EU (to ureja pristojni organ v BIH). Več o dovolilnicah z vidika slovenske zakonodaje si oglejte na spletnih straneh Ministrstva za promet ( http://www.mzp.gov.si ).

Z vidika Zakona o davku na dodano vrednost (Uradni list RS, št. 117/06 z dne 16. 11. 2006 do Uradni list RS, št. 85/2009 z dne 30. 10. 2009, v nadaljevanju ZDDV-1) je kraj obdavčenja storitve oddaja vozila v najem (najem je daljši od 30 dni) kraj, kjer ima prejemnik storitve svoj sedež. Povedano drugače, za storitev oddaje vozila v najem podjetju v BIH se DDV ne obračuna, skladno z določili 25. člena ZDDV-1.
V zvezi z začasnim izvozom pa je potrebno poudariti, da se navedeni postopek ne vnaša v polje izvoza na obrazcu obračun DDV-O.

 


Odgovor pripravil:
mag. Franc Derganc
www.taxin.si

 

OP1:
197. člen ZVCP-1-UPB5
(1) Lastnik registriranega vozila mora odjaviti vozilo pri registracijski organizaciji in hkrati z odjavo izročiti registrske tablice, če:
1. je vozilo uničeno;
2. je vozilo odsvojeno v tujino ali če bo registrirano v tujini zaradi preselitve lastnika vozila oziroma iz drugih razlogov;
3. je vozilo ukradeno;
4. je potekla veljavnost prometnega dovoljenja za začasno registrirano vozilo;
5. je veljavnost prometnega dovoljenja potekla pred več kot 30 dnevi oziroma več kot letom dni za kolesa z motorjem, motorna kolesa, trikolesa, lahka štirikolesa, štirikolesa, bivalna vozila, bivalne priklopnike ter starodobna vozila;
6. je v času veljavnosti prometnega dovoljenja prenehala veljati zavarovalna pogodba, ker ta ni bila obnovljena oziroma ker ni bila poravnana letna obveznost v skladu z zavarovalnimi pogoji.

OP2:
Blago je potrebno ponovno uvoziti v roku, ki so ga odobrili carinski organi ali najkasneje v treh letih v nespremenjenem stanju pod pogojem, da se lahko dokaže istovetnost blaga.






rating
  Komentar